Hootsuite i We Are Social opublikowało wyniki badania Digital 2021 July Global Statshot Report, z których wynika, że na świecie jest 5,27 miliarda użytkowników smartfonów, co stanowi około
67% wszystkich mieszkańców Ziemi
. Liczba ta wzrosła o 2,3% względem zeszłego roku, a to daje prawie 10 milionów nowych użytkowników miesięcznie.
Z mediów społecznościowych korzysta prawie 57% całej populacji
(4,48 miliarda osób), a w ciągu roku przybyło ponad pół miliarda użytkowników. Najwięcej internautów korzysta z Facebooka (2,8 miliarda), YouTube’a (2,291 miliarda) i WhatsAppa (2,008 miliarda).
Użytkownicy jednak coraz rzadziej wierzą w treści umieszczane w social media.
Jedynie 24% ankietowanych stwierdziło, że ufa większości informacjom znajdującym się w serwisach
. Dane z Polski wypadają trochę lepiej - 37% internautów w kraju wierzy w treści publikowane w mediach społecznościowych.
Ciekawe jest to, jakie strony internetowe odwiedzamy najchętniej. Z danych Semrush wynika, że najpopularniejsze są oczywiście Google, Facebook, YouTube. Jednak w ścisłym top 10 znajdą się również
strony z treściami pornograficznymi
: Xvideos i Pornhub. Co więcej, użytkownicy spędzają tam średnio
18 minut podczas jednej wizyty
- to więcej niż na Instagramie (ponad 14 minut), YouTube (prawie 9 minut) czy Wikipedii (ponad 12,5 minuty).
Według Similarweb na Xvideos spędzamy niecałe 10 minut, a na Pornhubie niecałe 8 minut.