Coraz więcej wielkich firm naftowych korzysta z zasięgów influencerów. Twórcy internetowi zostali już zaangażowani w promocję BP, Chevron, ExxonMobil, Shell i Total Energies. DeSmog wyliczyło, że od 2017 roku
ponad 100 influencerów współpracowało z dużymi koncernami
. Z kolei instytut badawczy InfluenceMap szacuje, że firmy paliwowe wydały w roku 2020 ponad 9 milionów euro na reklamy na Facebooku.
- Przemysł naftowy chce zbudować sobie pozycję wśród młodych ludzi - skomentowała Melissa Aronczyk, profesor komunikacji i informacji na Uniwersytecie Rutgersa w New Jersey.
Młodzi ludzie są świadomi kryzysu klimatycznego, dlatego nie mają dobrej opinii o wielkich koncernach.
Przykładem takiej współpracy są nagrania amerykańskiej influencerki The Petrol Princess, którą obserwuje na TikToku 2,7 miliona użytkowników. Tiktokerka promuje stacje Shell.
Rzeczniczka Shell wyjaśniła, że koncern reklamuje swoje
produkty o niskiej emisji CO2
na platformach online. Natomiast ExxonMobil edukuje konsumentów na temat korzyści z ich programu lojalnościowego.