Na początku roku
Starbucks
poinformował swoich pracowników, że
w ramach pracowniczych świadczeń
pozapłacowych udostępni zatrudnionym
w USA i Kanadzie
bezpłatną
subskrypcję w aplikacji mindfulness Headspace.
Według firmy jest to kolejny krok, który ma na celu poprawę relacji z pracownikami i jest wyrazem troski firmy o ich
zdrowie psychiczne.
Już jesienią 2019 roku poczyniono pierwsze kroki. Stworzono forum internetowe dla pracowników, a managerowie byli kierowani na szkolenia dotyczące zdrowia psychicznego.
"Na dzień dzisiejszy dodaliśmy Headspace do naszego pakietu wszechstronnych korzyści i zasobów wspierających naszych partnerów, ponieważ
badania pokazują wiele korzyści związanych ze zdrowiem psychicznym wynikających z medytacji
. Partnerzy mogą skorzystać z bezpłatnej subskrypcji Headspace i mieć dostęp do setek sesji tematycznych i medytacji z przewodnikiem, które wpłyną na redukcję stresu, poprawę snu i skupienia" - napisał Starbucks na swojej stronie internetowej.
Rzecznik prasowy firmy powiedział serwisowi Vice, że z subskrypcji skorzystało już
ponad 30 tysięcy pracowników
.
Normalnie roczny dostęp do aplikacji kosztuje 69,99 dolarów.
Okazuje się jednak, że
pracownicy oczekiwaliby innego wsparcia ze strony pracodawcy
.
Część z nich w anonimowych rozmowach z serwisem Bussines Insider skarży się
na cięcia w zatrudnieniu w kawiarniach sieci.
Jedna z pracownic mówi, że przez to wykonywanie pracy stało się coraz bardziej wyczerpujące. Według innego pracownika działania, które zostały ogłoszone na początku roku, mają na celu przykrycie złej prasy związanej między innymi z brakiem personelu.
Pracownicy narzekają także na niskie pensje.
Twierdzą, że to właśnie na nich powinien skupić się pracodawca
, jeśli chce pomóc swoim pracownikom.
-
Nie prosiliśmy o aplikację do medytacji. Chcemy być w stanie zapłacić czynsz
- mówi jeden z pracowników.