Fot.: TikTok / Shutterstock / App Store
W obliczu blokady TikToka w Stanach Zjednoczonych coraz większym zainteresowaniem cieszy się inna chińska platforma społecznościowa RedNote. Amerykańscy użytkownicy chętnie zakładają konta w aplikacji, poniekąd na znak protestu przed możliwym zakazem korzystania z TikToka. W kilka dni RedNote stał się najpopularnieszą aplikacją społecznościową w App Store.
Losy TikToka w USA wciąż stoją pod znakiem zapytania. To efekt polityki administracji
Joe Bidena
, która chce zmusić ByteDance, aby sprzedała amerykańską część swojego biznesu. Mimo starań właściciela TikToka o to, aby rządowe groźby zostały uznane za niekonstytucyjne, tamtejszy Sąd Apelacyjny orzekł, że zablokowanie dostępu do aplikacji na terenie całego kraju byłoby zgodne z prawem. Ostateczna decyzja ma zapaść 19 stycznia, choć Donald Trump apelował o przełożenie jej, aby jego nowa administracja mogła wypracować inne rozwiązanie.
W związku z realną możliwością utraty dostępu do tej platformy użytkownicy ze Stanów Zjednoczonych poszukują innej aplikacji, na którą mogliby się przenieść w razie wystąpienia takiej konieczności.
Do tej pory RedNote było popularne przede wszystkim w Chinach i było kojarzone z nazwą
Xiaohongshu
. Aplikacja była lokalną
alternatywą dla Instagrama
. Tematy poruszane przez użytkowników platformy to głównie uroda, podróże, moda oraz jedzenie. Interfejs aplikacji różni się jednak od tego instagramowego i jest wizualnie bliższy temu kojarzonemu z TikTokiem.
W ciągu ostatnich dwóch dni RedNote było
najchętniej pobieraną darmową aplikacją
wybieraną przez użytkowników App Store zamieszkujących Stany Zjednoczone. W tak krótkim okresie do sieci użytkowników dołączyło
ponad 700 tysięcy osób
, natomiast trendującym hashtagiem stały się
#tiktokrefugee
oraz
#tiktok
.
Na anglojęzycznym TikToku powstaje też coraz większa liczba rolek prezentujących możliwości RedNote oraz porównujących tę platformę z możliwościami konkurencyjnych aplikacji. W prezentowanych materiałach użytkownicy podkreślają, że RedNote umożliwia dodawanie treści video, zapoznawania się z trendami, zarabiania na tworzonym contencie czy robienia zakupów.
Choć w związku z wcześniejszą historią aplikacji obecnie większość treści jest dostępna w języku mandaryńskim, RedNote zamierza wykorzystać okazję do przyciągnięcia coraz większej liczby użytkowników ze Stanów Zjednoczonych. W firmie dyskutowane są możliwości stworzenia narzędzi do
tłumaczenia postów na język angielski
oraz
moderowania treści anglojęzycznych
.