W sieci w połowie grudnia ruszyła
kampania
SKM UMIE
, która zachęca do ratowania kobiet w sytuacjach nagłych poprzez odkrywanie ich klatki piersiowej.Okazuje się, że w związku z krępacją i wstydem
wiele osób nie decyduje się rozedrzeć, czy podnieść kobiecej koszulki
w trakcie ratowania życia.
Akcja
SKM UMIE, której organizatorem jest firma AED MAX
ruszyła wraz z wyposażeniem wszystkich pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej w
defibrylatory AED
, które są urządzeniami bezpiecznymi dla ratownika i osoby poszkodowanej. Prowadzi on ratownika krok po kroku za pomocą poleceń głosowych i wizualnych przez przebieg akcji ratowniczej, podając impuls elektryczny.
"Kobietom znacznie rzadziej udzielana jest pierwszą pomoc tylko dlatego, że ja, Ty, my boimy się odsłonić kobiece piersi i zacząć wykonywać RKO. Dlatego przy okazji wyposażenia wszystkich pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej rozpoczęliśmy kampanię SKM UMIE, której celem jest przełamanie tabu funkcjonującego w naszym społeczeństwie" - piszą twórcy kampanii firma AED MAX.