W kwietniu
gigant na rynku napojów
PepsiCo Inc. rozpocznie w Stanach Zjednoczonych sprzedaż Pepsi Cafe
. Napój ma łączyć
smak kawy i coli.
Oprócz tego ma zawierać
podwójną ilość kofeiny
w porównaniu ze zwykłą Pepsi.
Pepsi Cafe ma być dostępna w dwóch
smakach, oryginalnym i waniliowym.
Pepsi Cafe to najnowszy produkt, który firma planuje wprowadzić reagując na zmieniające się preferencje dotyczące napojów.
"Cola była niezmienną kategorią przez ostatnie 20-30 lat.
Jako że preferencje konsumentów stale ewoluują, my również musimy iść za tym trendem i sprostać potrzebom klientów
"
-
powiedział w CNN Todd Kaplan, wiceprezes Pepsico.
Wiceprezes Pepsico zwrócił też uwagę na to, że to klienci coraz częściej decydują się na kupno produktów o dużej zawartości kofeiny.
Robią to ze względu na zapotrzebowanie na łatwo dostępną "energię" lub ze względów dietetycznych.
Z kolei
Coca-Cola już wcześniej
postanowiła rozszerzyć swoje
portfolio o napoje na bazie kawy.
Po tym jak firma kupiła w ubiegłym roku sieć kawiarni Costa Coffee za 3,9 mld funtów, w ofercie pojawiła
Costa Coffee Ready-to-Drink, kawa w puszce.
Teraz Coca-Cola planuje rozgrzeszyć swoją działalność i
dystrybuować wysokogatunkowe napoje alkoholowe: