W związku ze zbliżającymi się
wyborami parlamentarnymi
politycy szukają różnych możliwości promocji. Polityk PiS i były rzecznik tego ugrupowania
Radosław Fogiel
postanowił skorzystać z
"reklamy"
w radiu. Został
sponsorem prognozy pogody
w lokalnym
Radiu Radom
.
"Słonecznej pogody życzy Radosław Fogiel, sponsor programu"
- taki komunikat mogą usłyszeć słuchacze Radia Radom.
Właścicielami radia są radiowcy Joanna Stachurska-Ruszkowska oraz Paweł Wolski. Potwierdzają oni, że to polityk PiS jest sponsorem pogody:
- Pan Radosław złożył nam takie zlecenie jako osoba fizyczna. Działa w ten sam sposób, jak każdy inny podmiot zainteresowany sponsoringiem na naszej antenie - mówi Paweł Wolski.
Ma to być nie pierwsza taka sytuacja, gdy polityk został sponsorem prognozy pogody w Radiu Radom:
- Dwa miesiące wcześniej polityk Platformy Obywatelskiej - jako osoba fizyczna - również złożył u nas takie zlecenie - dodał.
Wirtualna Media zapytała właściciela stacji, czy nie miał oporów, by polityk sponsorował prognozę pogody:
- A na jakiej podstawie miałbym odmówić przyjęcia takiego zlecenia? Musiałbym to zresztą odpowiednio uzasadnić. Mam odmówić na zasadzie widzimisię? - odpowiada pytaniem Wolski.
- Kampania wyborcza jeszcze nie ruszyła.
Wówczas nasza kancelaria prawna, z którą konsultujemy wszystkie kwestie formalne, z pewnością by nam tego zabroniła. Wskazania sponsorskie na naszej antenie są zgodne z zapisami ustawy o radiofonii i telewizji oraz rozporządzeniami KRRiT. Wskazują one dokładnie, kto może, a kto nie może być sponsorem - mówi Paweł Wolski.
- W naszych komunikatach
nie pada nic poza imieniem i nazwiskiem polityka.
Nie ma informacji, jaką ta osoba pełni funkcję publicznie. We wskazaniu sponsorskim występuje jako osoba fizyczna - tłumaczy Paweł Wolski.
Stacja uważa, że nie wpłynie to na jej wiarygodność, czy powiązanie z którąkolwiek opcją polityczną:
- Opory mielibyśmy w sytuacji, gdyby nasz klient chciał, żeby dodać tam informację, że reprezentuje partię X czy Y, jest kandydatem do Sejmu albo gdyby chciał umieścić hasło wyborcze swojego ugrupowania. Ale tego zabrania nam prawo. Do swoich audycji publicystycznych zapraszamy przedstawicieli wszystkich sił politycznych. I nie ma dla nas znaczenia, czy będzie to działacz z tej, czy tamtej strony sceny politycznej. Nikogo nie faworyzujemy ani nie nękamy. Prowadzimy komercyjną rozgłośnię. Żeby się utrzymać na rynku, musimy zarabiać pieniądze. Jeśli przychodzi klient i zleca nam sponsoring audycji, a biuro prawne nie ma do tego zastrzeżeń, realizujemy je na antenie - dodaje Paweł Wolski.
Sam Fogiel podtrzymuje, że sponsorowanie prognozy pogody nie jest kampanią wyborczą i robi to z prywatnych środków:
- Złożyłem zlecenie na ich emisję u nadawcy jako osoba prywatna, opłacam je z prywatnych środków i nie ma ono związku z kampanią wyborczą, która jeszcze się nie rozpoczęła - mówił poseł.
Nie chciał przy tym zdradzić, ile kosztowało go sponsorowanie audycji.
Warto przypomnieć, że w poprzednich wyborach parlamentarnych Fogiel uzyskał mandat z okręgu radomskiego. Startował wówczas z drugiego miejsca na liście PiS.