Instagramowi "influencerzy"
zarabiają
ogromne pieniądze
na promowaniu produktów różnych marek. Okazuje się, że na ich zarobki w Indonezji może niedługo zostać
nałożony dodatkowy podatek.
Minister ds. Komunikacji i technologii informacyjnych w Indonezji
, Rudiantara, powiedział w rozmowie z lokalnymi mediami, że
rząd powinien starać się opodatkować influencerów, "w imię uczciwości".
Rudiantara przyznał, że wdrożenie nowych reguł podatkowych, które obejmowałby media społecznościowe, może być trudne, a sama
specyfikacja takiego planu podatkowego nie została jeszcze dokładnie opracowana.
Hestu Yoga Saksama, rzecznik urzędu podatkowego w Indonezji, przeczy jednak wypowiedzi ministra IT, mówiąc, że gwiazdy mediów społecznościowych są już opodatkowane od pieniędzy, które uzyskują z kontraktów, na zasadzie corocznego podatku dochodowego od osób fizycznych
Hestu przyznał jednak, że trudno jest wyśledzić wszystkie korzyści, które otrzymują od promowanych przez nich firm, dlatego
urząd podatkowy rozpoczął program kontrolowania i gromadzenia danych na temat influencerów.
Indonezyjskie media spekulują, że minister od IT dąży do tego, by dochody, które uzyskują influencerzy, objąć
wyższą stawką podatkową.