W zeszłym tygodniu
Mark Zuckerberg
ogłosił, że grupa, pod której szyldem działać będą Facebook, Instagram, WhatsApp i Oculus zmieni nazwę na
Meta
. Twórca Facebooka chce skupić się teraz na innowacyjnej wizji internetu i budowaniu cyfrowej rzeczywistości w duchu idei
metaverse
.
Eksperci podkreślają, że w ten sposób
Mark Zuckerberg
chce zaznaczyć, że jego firma to od dawna coś więcej niż sam Facebook i skupić się na innowacjach, z drugiej strony zauważa się, że to próba odwrócenia uwagi od ostatnich afer, w tym zeznań byłej pracownicy firmy.
Według doniesień Financial Times, Mark Zuckerberg chce również
powalczyć o młodszych użytkowników
, którzy - jak wskazują badania - powoli przenoszą się na inne platformy. The Wall Street Journal przewidywał niedawno, że dzienna liczba użytkowników Facebooka w USA w wieku 18-29 gwałtownie spadnie już w perspektywie dwóch lat. Badania, na które powołuje się Financial Times wskazują, że młodzi ludzie uważają bowiem Facebooka za platformę
"nudną" i "przestarzałą"
.
Zuckerberg chce więc wdrożyć nową strategię skoncentrowaną na młodych użytkownikach. Za największą konkurencję uznaje z kolei TikToka, stąd zapowiadany rozwój funkcji
Reels
- krótkiego formatu wideo od niedawna dostępnego również na Instagramie w Polsce.