Logo
  • DONALD
  • INFLACJA INFLUENCERÓW: ZNACZNIE SPADŁO ZAUFANIE I ZAANGAŻOWANIE FANÓW, BADANIE MOBILE MARKETER

Inflacja influencerów: znacznie spadło zaufanie i zaangażowanie fanów, badanie Mobile Marketer

13.07.2019, 06:00
Jak wynika z najnowszego
badania Mobile Marketer
, spada wskaźnik zaangażowania, tzw. engagement rate dla postów influencerów na Instagramie. To współczynnik, który odzwierciedla stosunek liczby komentarzy i lajków do liczby obserwujących dane konto. Oznacza to, że potwierdza się
obserwowany trend: coraz mniej "fanów" reaguje pozytywnie i chce wchodzić z interakcje z postami gwiazd Instagrama.
W pierwszym kwartale 2019 roku
dla postów sponsorowanych engagement rate wyniósł 2,4%,
podczas gdy jeszcze
trzy lata temu w tym samym okresie było to 4%
. Spada również wyraźnie wskaźnik dla postów niesponsorowanych, z 4,5% trzy lata temu do jedynie 1,9% w pierwszym kwartale 2019 roku. 
Wyniki raportu potwierdzają również znaną w branży prawidłowość, że
najlepszy engagement rate mają influencerzy z mniejszą liczbą obserwujących.
Wskaźnik zaangażowania dla influencerów
z ponad 10 000 obserwujących
wynosi średnio
3,6%.
Ci, którzy mają
od 5000 do 10 000 obserwujących
mogą pochwalić się już
wskaźnikiem w wysokości 6,3%,
a ci z liczbą obserwujących między
1000 a 5000 - 8,8%. 
Wskaźnik zaangażowania spada niezależnie od "branży", jaką reprezentują influencerzy.
Największy spadek zanotowali ci zajmujący się podróżami: z 8% w 2018 do 4,5% w pierwszym kwartale 2019. 
Engagement rate konkretnych influencerów można sprawdzić w sieci, np. na stronie Phlanx. I tak
wskaźnik zaangażowania Jessiki Mercedes, przy niecałym milionie obserwujących wynosi 3,84%,
a
Anny Lewandowskiej
, którą obserwuje 2,3 mln osób -
tylko 1,96%.

Hej, przypominamy tylko:

1. Szanujemy nawet ostrą dyskusję i wolność słowa, ale nie agresję. Przemocowe treści będą usuwane.

2. W komentarzach można swobodnie używać embedów z mediów społecznościowych.

3. Polecamy założenie konta, dzięki temu możesz zobaczyć wszystkie swoje dyskusje w jednym miejscu i dodać coś (👉 Sortownia), co trafi na stronę główną.

4. Jeżeli chcesz Donalda bez reklam, dołącz do naszych patronów: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »

Źródła:

2. The best of days start with a smile and positive thoughts. And pancakes. And strawberries. And bottomless tea. My morning routine is now live on YouTube - and while I don't show you my real bed hair (trust me, it's not pretty), I do give you a little insight into how I start my day in a positive way. Head over to my stories for a swipe up link - and let me know what you think! It features my morning habit of rinsing with Listerine Advanced White to help whiten my teeth. @listerineukireland #BringOutTheBold | This is a paid partnership with Listerine.https://www.instagram.com/p/BnIlqUShl31/?utm_source=ig_embed
Pokaż więcej (2)
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA