Serwis
Wirtualne Media opierając się na danych zebranych przez Polskie Badania Czytelnictwa "Audyt ZKDP" przedstawił informacje dotyczące
sprzedaży tygodników opinii za pierwszy kwartał tego roku
.
Okazuje się, że wszystkie odnotowały
znaczące spadki
.
Średnia sprzedaż tygodnika
Polityka
ogółem w pierwszym kwartale 2020 roku wyniosła 90 016 egzemplarzy. Było to o
4,40 procent
mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
W zestawieniu na drugi miejsce spadł
Gość Niedzielny
, który stracił w ostatnim kwartale najwięcej, bo aż o 20,97 procent.
Spadek sprzedaży
Gościa Niedzielnego
może być spowodowany pandemią koronawirusa.Tygodnik w znacznym stopniu dystrybuowany jest podczas mszy świętych, na które w ostatnim czasie odbywały się w zmniejszonej ilości i przy mniejszej możliwości udziału wiernych.
Na trzecim miejscu znalazł się tygodnik
Newsweek
. Średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 67 633 egzemplarzy co dało spadek o
12,86 procent
.
Na dalszych miejscach znalazły się czasopisma
Sieci
i
Do Rzeczy
, które kolejno odnotowały prawie
11 i 8-procentowy
spadek sprzedaży.
Jak podaje serwis Wirtualne Media średnia
sprzedaż ogółem wszystkich
badanych - tygodników opinii w pierwszym kwartale tego roku wyniosła 583 792 egzemplarzy. Dało to wynik o
10,01 procent gorszy
w porównaniu do pierwszego kwartału 2019 roku.
Jeśli chodzi o dane za sam marzec tego roku, to tygodnik
Polityka
stracił na sprzedaży 4,77 procent,
Gość Niedzielny
sprzedał aż o 37,88 procent mniej egzemplarzy, zaś Newsweek 4,75 procent.