W czwartek odbyła się polska
premiera Baldur's Gate III.
Gra jest największym projektem Larian Studios. Początkowo w studiu pracowało 140 deweloperów, kiedy jednak rozpoczęto pracę nad Baldur's Gate III, ekipa została rozbudowana do
450 specjalistów.
Baldur's Gate III posiada mnóstwo scen filmowych i to właśnie m.in. przez nie studio musiało zwiększyć ekipę.
Ostatecznie gra jednak
robi wrażenie
. Jest tak duża, że żaden z graczy nigdy nie zobaczy wszystkich elementów, które zostały dodane przez deweloperów. Znajduje się w niej wiele scenek przerywnikowych, w które twórcy włożyli
ogrom pracy,
jednak dzięki nim gra ma swój unikalny klimat.
Gra jest drugą największą tegoroczną premierą po Hogwarts Legacy. Bez wątpienia odniosła już sukces, którego bardzo potrzebuje, by nie stać się porażką biznesową. Nic jednak na to nie wskazuje. Już w
piątek
, czyli dzień po premierze gra
zanotowała rekord na poziomie prawie 592 tys. jednocześnie zalogowanych graczy.
Od 6 września gra będzie dostępna także na konsoli od
Sony
. Studio poinformowało także, że Baldur’s Gate III przeszło pozytywną weryfikację na konsoli Steam Deck, co oznacza, że możliwe jest już płynne rozgrywanie tego tytułu na przenośnej konsoli od
Valve.
To bez wątpienia przełoży się na jeszcze większą liczbę graczy i jeszcze większy sukces finansowy.