Tutoriale i recenzje makijażowe
to jedne z
najpopularniejszych treści na YouTubie.
Dzięki nim youtuberzy zdobywają popularność testując nowe produkty. Okazuje się, że
YouTube postanowił iść o krok dalej i testuje już reklamy, które będą wykorzystywać rozszerzoną rzeczywistość.
Obecnie funkcja AR Beauty Try-On działa na iOS. Dzięki niej
użytkownicy YouTube’a będą mogli wypróbować, jak będą wyglądać po zastosowaniu różnych produktów do makijażu.
Produkty za pomocą YouTube’a będzie można
"testować" podczas oglądania filmiku z konkretnym produktem.
YouTuberzy będą mogli korzystać z funkcji AR Beauty Try-On za pośrednictwem
FameBit
, czyli własnej platformy YouTube’a "do komunikacji między markami a influencerami".
YouTube testując AR Beauty Try-On z kilkoma markami kosmetycznymi stwierdził, że
aż 30% widzów zdecydowało się na skorzystanie z funkcji, gdy była dostępna w aplikacji YouTube na iOS
. Spędzili średnio ponad
80 sekund testując wirtualne odcienie szminki.
W planach Google są już reklamy rozszerzonej rzeczywistości, które
pomogą w wyborze nie tylko kosmetyków, ale także zabawek dla dzieci, czy innych gadżetów.
Pojawiło się też nowe narzędzie dla reklamodawców,
Swirl, które umożliwia tworzenie modeli 3D produktów.