Poczta Polska
uruchomiła niedawno nowy projekt pod hasłem
Mobilny Bankowiec
, w ramach którego
listonosze zachęcają do wzięcia kredytu w Banku Pocztowym
. Wyposażeni w tablety, przy okazji dostarczania poczty, rejestrują dane osób zainteresowanych wzięciem pożyczki w specjalnej aplikacji. Formularz przesyłany jest do
doradców kredytowych
, którzy następnie kontaktują się z klientami. Póki co w projekt zaangażowano
9,5 tysiąca listonoszy
.
Poczta chwali się, że w sierpniu - dzięki akcji Mobilny Bankowiec - Bank Pocztowy zwiększył kwotę udzielanych kredytów o ponad
300 tysięcy złotych
.
- Stawiamy na integrację usług grupy Poczty Polskiej, istotna jest dla nas ich cyfryzacja. Proste, wygodne dla klienta i dostępne rozwiązania, jak aplikacja Banku Pocztowego na tabletach listonoszy to kierunek, w którym chcemy podążać. Nasza współpraca z Bankiem Pocztowym daje wymierne korzyści obu instytucjom. Oferowane w naszych placówkach kredyty czy ubezpieczenia Banku odgrywają coraz ważniejszą rolę, przyczyniając się do wzrostu zyskowności Poczty. Coraz więcej wspólnych projektów pozwala na integrację spółek działających w ramach Grupy i osiąganie efektu synergii - mówi
Tomasz Zdzikot
, prezes zarządu Poczty Polskiej.
Poczta przekonuje, że Mobilny Bankowiec to
projekt, który przynosi korzyści wszystkim zaangażowanym
: pracowicy banków zyskują klientów, klienci uzyskują prosty dostęp do produktów kredytowych, a listonosze mają szansę na dodatkowe wynagrodzenie.
"Jeżeli po spotkaniu sprzedawcy z klientem dojdzie do zawarcia umowy kredytu,
listonosz otrzyma prowizję za pozyskanie kontaktu
" - informuje Poczta.
Jak tłumaczy
Tomasz Dąbrowski
z zarządu Banku Pocztowego, impulsem do "szukania nowych płaszczyzn" był "znaczny wzrost sprzedaży kredytów konsumpcyjnych".
- W ubiegłym roku odnotowaliśmy znaczny wzrost sprzedaży kredytów konsumpcyjnych przez pracowników Poczty Polskiej. To był impuls do szukania nowych płaszczyzn, na których moglibyśmy oferować usługi finansowe i bankowe przez szeroko pojętą grupę Poczty Polskiej. To również potwierdzenie tego, że jako Bank możemy dostarczać proste, a zarazem nowoczesne rozwiązania - coś co jest elementem naszej długofalowej strategii rozwoju stawania się instytucją coraz bardziej cyfrową.