
fot. Instagram @zuck / Zuffa
Nie od dziś wiadomo, że
Mark Zuckerberg
jest miłośnikiem
sportu i sztuk walki
. Okazuje się, że teraz postanowił przełożyć swoje zainteresowania na pole biznesowe. TKO Group,
właściciel UFC
, zawarło wieloletnią,
milionową umowę partnerską z Metą
.
Według zapowiedzi integracja UFC z Meta ma objąć całą gamę produktów firmy, w tym
Meta AI, Meta Glasses, Meta Quest, Facebook, Instagram, WhatsApp i Threads
. Niestety nie ujawniono szczegółów umowy.
Prezydent i dyrektor generalny UFC Dana White w rozmowie z CNBC przekazał jednak, że Meta stanie się "
oficjalnym partnerem technologicznym dla fanów
" UFC i jej branding pojawi się w oktagonie UFC podczas gal pay-per-view oraz "Fight Night". Dana White ma prywatnie bliskie relacje z szefem Meta. W styczniu tego roku dołączył do zarządu giganta Zuckerberga.
Z kolei Grant Norria-Jones szef globalnych partnerstw w TKO wyjawił, że Meta będzie "
oficjalnym partnerem w zakresie okularów AI, oficjalnym partnerem w dziedzinie technologii wearables
":
- Meta będzie naszym oficjalnym partnerem marketingowym, oficjalnym partnerem w zakresie okularów AI, oficjalnym partnerem w dziedzinie technologii wearables oraz oficjalnym partnerem mediów społecznościowych. Inwestują znaczące środki w nasz ekosystem - powiedział.
Mark Zuckerberg w oświadczeniu przekazanym CNBC przekazał, że cieszy się na współpracę z UFC, gdyż
"kocha MMA", a teraz fani tej dyscypliny będą mogli doświadczać jej w nowy sposób
.
Według udostępnionych informacji platforma należąca co Meta - Threads będzie zawierać ekskluzywne treści związane z UFC, które zostaną uwzględnione w transmisjach na żywo UFC.