Pandemia koronawirusa sprawiła, że
Polacy rzadziej jedzą mięso
. Eksperci przewidują, że to dopiero początek trendu, który w najbliższym czasie zyska na popularności.
Zgodnie z przytoczonymi przez
Rzeczpospolitą
badaniami
Market Research World
dla producenta margaryny, firmy
Upfield
, 40% Polaków podczas pandemii koronawirusa
zmieniło nawyki żywieniowe
. 25% z nich
ograniczyło spożycie mięsa
, wprowadziło roślinne zamienniki lub ograniczyło nabiał.
Gazeta podkreśla, że to kolejny etap tendencji, którą obserwuje się od kilku lat. Już zeszłoroczny
Raport Food Trendów dla serwisu Pyszne.pl
wskazał, że milion Polaków w wieku 18-65 lat
nie jada mięsa
. Kolejne 2 miliony ograniczało jego spożycie.
Rosnące zainteresowanie widać po liczbie wegetariańskich produktów na rynku.
- Od początku 2020 roku obserwujemy wyraźny, stały wzrost zainteresowania naszym oznaczeniem u producentów żywności. W porównaniu z 2019 rokiem możemy mówić o
podwojeniu liczby zgłoszeń
- powiedział
Rzeczpospolitej
Przemysław Chojnacki
z firmy V-Label, przyznającej certyfikaty produktom wegańskim i wegetariańskim.