W związku z wprowadzeniem przez rząd tzw.
podatku cukrowego McDonald's nie zdecydował się na podniesienie cen słodkich napojów
. Przedstawiciele Coca-Coli w rozmowie z
Dziennikiem Gazetą Prawną
twierdzą, że
syropy do przygotowywania napojów
z automatów
nie są objęte opłatą cukrową
, ponieważ
nie są środkiem spożywczym
.
Firma czeka teraz na wykładnię przepisów budzących wątpliwości, by podjąć decyzję na temat cen słodkich napojów:
- Należy jednak zaznaczyć, że w tej kwestii czekamy na
jednoznaczną wykładnię właściwych organów
. Niestety w innych, budzących wątpliwości interpretacyjne kwestiach związanych z daniną cukrową nie otrzymaliśmy z Ministerstwa Zdrowia, Ministerstwa Finansów ani z Krajowej Informacji Skarbowej żadnej wiążącej interpretacji przepisów ww. ustawy - powiedział dziennikowi przedstawiciel Coca-Cola Polska.
Mimo oczekiwania na odpowiedź w sprawie obowiązywania regulacji
sieć zdecydowała się nieco zmodyfikować swoją ofertę
. W skład
promocyjnych zestawów OkazYEAH nie wchodzą już słodzone napoje
. Zamiast nich pojawiła się
wyłącznie woda
mineralna, do wyboru gazowana lub niegazowana:
- Wymiana napoju słodzonego na wodę w zestawach okazYEAH! dostępnych w aplikacji mobilnej McDonald’s jest efektem wprowadzenia w Polsce podatku cukrowego - poinformowała serwis wp.pl Patrycja Pazio, Corporate Relations Specialist w McDonald's.
Pazio przyznała także, że chodziło o wprowadzenie oferty bardziej zbilansowanych posiłków:
-
Jednocześnie zmiana ta wpisuje się
w działania prowadzone przez naszą markę od kilku lat, mające na celu oferowanie gościom
bardziej zbilansowanych posiłków
- podkreśla Pazio.
Rządzący szacują, że w 2021 roku z tytułu
tzw. podatku cukrowego
budżet wzbogaci się o
3 mld złotych
. 96 procent zebranych środków ma trafić do NFZ, a następnie mają one zostać przeznaczone
na działania profilaktyczne oraz na uruchomienie kompleksowego programu koordynowanej opieki nad osobami dotkniętymi otyłością
.