Trwa wielkie sprzątanie w związku z
pedofilską aferą na YouTube
, którą nagłośnili
Wardęga
i
Konopskyy
. Po tym jak Rossmann zadeklarował usunięcie produktów sygnowanych przez Team X, taki sam ruch zapowiedziały sieci Biedronka i Lidl.
Również agencja Spotlight, która stała za Teamem X, rozpoczęła porządki związane z marką. Jak donoszą Wirtualne Media,
z youtubowego kanału Teamu X zniknęły dziś wszystkie filmy
. Po kilku godzinach część filmów wróciło, ale są to wyłącznie teledyski, m.in. z Natsu.
Tymczasem na kanale, który ma
ponad milion followersów
, publikowano dziesiątki filmów. Dodatkowo wciąż występuje problem z działaniem agencji Spotlight.
Przypomnijmy, że Team X był wspólnym projektem
Stuarta Stuu Burtona
, który zainwestował w niego prywatne środki i agencji
Spotlight
, która wyłożyła kilkadziesiąt tysięcy złotych. W pierwszym Teamie X poza Stuu byli Marcin Dubiel, Julia Kostera, Lexy Chaplin i Kacper Błoński. Poza tym team tworzyli Xavier Pniewski, Michał Gała i Natsu. Ekipa Teamu X mieszkała w wynajętym przez agencję Spotlight domu pod Warszawą, relacjonując swoje codzienne życie na YouTube.
Na działania agencji Spotlight uwagę zwrócił w swoim filmie Konopskyy, który przeanalizował filmy i teledyski Teamu X. Pokazywał, że w tekstach piosenek twórców często poruszany jest wulgarnie temat seksu, a w klipach influencerki występowały w skąpych strojach i wykonywały dwuznaczne gesty. Współzałożycielka agencji Veronika Bielik publikuje w mediach społecznościowych zdjęcia w prześwitującej bieliźnie. Z kolei była partnerka Stuu, czyli Agata "Fagata" Fąk na swoim kanale na Youtube często dzieli się z bardzo młodymi widzami swoimi seksualnymi doświadczeniami.
- Od kilku lat
influencer marketing to biznes, który przyciąga dziesiątki milionów złotych budżetów reklamodawców
[...] I te miliony zamiast trafić do rzeczywiście wartościowych twórców, trafiają do Moniki Kociołek, Fagaty, Marcina Dubiela. I
te miliony pozwalały latami finansować jeden z najbardziej obrzydliwych procederów, o których w życiu słyszałem
, który jest po prostu szkodliwy społecznie i sieje spustoszenie w głowach młodych i dzieci, które są bardzo podatne na wzorce z internetu, [...], które myślą, że tak wygląda prawdziwe życie - mówił Konopskyy.
W social mediach pojawia się coraz więcej wpisów przypominających, jakie marki promowały się za pośrednictwem Agencji Spotlight przedstawionej w bardzo negatywnym świetle w filmie i odpowiedzialnej za wypromowanie jego bohaterów:
Z sieci zniknęła bez komentarza strona agencji, na której wcześniej edytowano zakładkę z jej założycielami:
Przypomnijmy, że aferą pedofilską wśród polskich youtuberów
zajmuje się prokuratura
. Więcej o sprawie możecie przeczytać
tutaj
.