Już od sezonu 2025/26 zawodnicy klubów biorących udział w rozgrywkach Premier League nie będą mogli wychodzić do gry w
koszulkach z logotypami firm związanych z hazardem
.
"Kluby Premier League wspólnie zgodziły się dziś wycofać sponsorowanie gier hazardowych z przodu koszulek meczowych klubów, stając się pierwszą ligą sportową w Wielkiej Brytanii, która dobrowolnie podjęła taki środek w celu ograniczenia reklam hazardu" - napisano w oświadczeniu.
Nie będzie można umieszczać logotypów w najbardziej widocznym miejscu, czyli na
przedniej części koszulki
. Reklamy marek hazardowych dalej będą mogły pojawiać się na rękawach koszulek czy na banerach LED na stadionach.
Decyzję podjęto po trilogu pomiędzy władzami ligi, klubami i brytyjskim Departamentem Kultury, Mediów i Sportu, w ramach trwającego przeglądu rządowych przepisów dotyczących regulacji hazardu na Wyspach Brytyjskich.
Jak informuje portal Wirtualne Media, obecnie osiem klubów Premier League ma podpisane umowy sponsoringu z firmami z branży hazardowej opiewające na łącznie około
60 milionów funtów rocznie
, w ramach których logotypu muszą pojawić się na koszulkach piłkarzy.