TVN24 Biznes i Świat
informuje
o awarii w Idea Banku.
Od wtorkowego popołudnia
transakcje klientów wykonywane są podwójnie.
Zarówno płatności kartą w internecie, jak i zwykłe przelewy mogą zostać zaksięgowane dwa razy.
Jak podaje TVN24 BiŚ
część klientów skarży się, że przez to ich konta zostały wyzerowane.
- Wczoraj, na skutek zaksięgowanych zdublowanych kwot transakcji, wyzerowano mi konto, a dziś dostałam smsa o debecie na koncie w wysokości 80 zł z wezwaniem do natychmiastowego uregulowania!" - napisała do TVN24 BiŚ jedna z klientek Idea Banku.
Bank przeprosił już klientów za sytuację
i wyjaśnił w oświadczeniu:
"19 listopada 2019 r. w wyniku błędu systemowego zostały podwójnie zaksięgowane na rachunkach klientów rozliczenia transakcji płatniczych dokonanych przez klientów w okresie weekendowym tj. 16-18 listopada 2019 r. W pliku rozliczeniowym mogą się również pojawić nieliczne transakcje z 15 listopada 2019 r." - napisano.
W oświadczeniu bank informuje, że
przyczyna błędu została już zdiagnozowana i bank pracuje nad jej rozwiązaniem.
"Wszystkie przypadki podwójnego księgowania zostaną usunięte z systemu dzisiaj do końca dnia - zostaną wprowadzone korekty błędnych transakcji na rachunkach klientów" - zapewnia bank.
"
W następnych dniach Bank będzie dokonywał korekt ewentualnych konsekwencji błędu, np. naliczonych nienależnie odsetek od debetu.
Klienci, którzy zauważyli nieprawidłowość na swoich kontach nie muszą dokonywać żadnych zgłoszeń - zwrot środków zostanie dokonany automatycznie" - poinformowano.