Na początku lipca
na jednym z mazurskich jezior
umieszczono
ogromny billboard z reklamą Toyoty.
"To nie fotomontaż...To billboard TOYOTA na środku mazurskiego jeziora. Toyota Polska zamierza postawić te szkaradztwa na 40 jeziorach mazurskich" - napisano wówczas na facebookowym profilu Żegnamy reklamy.
Reklamy miałby być częścią kampanii Bezpieczne Mazury
realizowanej przez firmę z MOPR i służyć jako "inteligentne platformy meteorologiczne".
Choć firma tłumaczyła się szlachetnymi pobudkami, m.in. tym, że przekazała MOPR-owi trzy samochody,
internauci ostro skrytykowali ją za nachalne reklamy psujące mazurskie widoki.
Ostatecznie, w związku z krytyką reklamy zniknęły z jezior.
Okazuje się, że to nie jedyna tak sytuacja.
Piotr Boulangé na Facebooku
opublikował dziś
zdjęcie z warszawskich Łazienek,
gdzie
przed Pałacem na Wodzie pływa ogromna reklama McDonalds:
O sprawie informuje też
Jan Śpiewak:
W odpowiedzi na krytykę sprawę skomentowała pod wpisem Śpiewaka
Anna Borys-Karwacka
, "corporate realtions marketing lead w McDonald's Polska". Tłumaczy, że to nie reklama ale "instalacja" i "element pokazu polskiej projektantki
Gosi Baczyńskiej
":
- W imieniu McDonald’s zapewniam, że instalacja ma charakter tymczasowy.
Jest elementem scenografii
dzisiejszego pokazu mody polskiej projektantki i jeszcze dziś do końca dnia zostanie w 100% usunięta, a teren wokół uprzątnięty.
Instalacja powstawała pod ścisłym nadzorem pracowników Łazienek
, z dbałością o otaczającą przyrodę
McDonald's Polska w informacji rozesłanej do mediów wyjaśnia:
- Zaskakującym pomysłem projektantki,
wynikającym z architektury parku, będzie wykorzystanie łodzi
, na których
modelki stojąc w majestatycznych pozach
będą dopływały do wybiegu. Jedną z nich będzie postać w złotej stylizacji imitująca scenę z obrazu Sandro Botticellego pt. „Narodziny Wenus”.
Na wodzie będzie połyskiwało złote logo McDonald’s
- chwilowa instalacja McDonald’s.
Część publiczności
będzie mogła oglądać pokaz
siedząc na pływających gondolach
. Podczas afterparty wytwornie ubrani kelnerzy będą proponowali gościom
podawane na srebrnych tacach cheeseburgery
.
- Zainspirowało mnie wydarzenie, w którym miałam przyjemność wziąć udział - łumaczy Gosia Baczyńska. Na wytwornym przyjęciu weselnym,
z udziałem członków brytyjskiej rodziny królewskiej
, ku mojemu zdziwieniu, po północy
podano gościom... mini burgery.
Zachwyciło mnie to
, ponieważ uwielbiam kontrasty. Stąd pomysł na współpracę z McDonald’s.