Wygląda na to, że Polacy nie wrócili po pandemii do starych nawyków zakupowych i
rzadziej odwiedzają centra handlowe.
Jak wynika z raportu Cushman&Wakefield, w ostatnim kwartale 2023 roku odwiedzalność tego typu obiektów była co prawda wyższa niż w 2022, to i tak wciąż jest niższa niż przed pandemią.
W październiku jedno centrum handlowe odwiedzało średnio 452 tys. klientów, w listopadzie - 424 tys., a w grudniu - 520 tys. W stosunku do 2022 roku to wzrost odpowiednio o 3,7%, 1,8% i 0,5%.
- Odwiedzalność w centrach i parkach handlowych w ostatnim kwartale wzrosła względem 2022 r., ale
nie udało się przewyższyć wyniku sprzed pandemicznego 2019 r.
- komentuje szefowa badań Cushman & Wakefield Ewa Derlatka-Chilewicz cytowana przez Business Insider.
Centra handlowe wciąż są jednak w dobrej kondycji, o czym świadczą wzrosty sprzedaży.
- Realne wzrosty sprzedaży w centrach handlowych w takich kategoriach jak odzież i obuwie, prasa i książki czy zdrowie i uroda były w 2023 r. wyższe niż wyniki sprzedaży detalicznej publikowane przez GUS, co świadczy o lepszej kondycji centrów handlowych na tle całego rynku handlowego - ocenia Ewa Derlatka-Chilewicz.