Z badania Santander Consumer Banku wynika, że 52 proc. Polaków postanowiło w ciągu ostatniego roku
kontrolować swoje wydatki
uważniej niż dotychczas, a 71 proc. z nich częściej korzystało z okazji cenowych.
Promocji szukali przede wszystkim respondenci z grupy wiekowej 18-29 (82 proc.). Korzystało z nich 76 proc. mężczyzn oraz 64 proc. kobiet.
53 proc. badanych zadeklarowało, że w przeszłości korzystali z produktów oszczędnościowych. Najczęściej byli to Polacy z dochodami od 7 tysięcy zł netto wzwyż (65 proc.), po studiach (63 proc.) czy mieszkający w dużych miastach powyżej 250 tysięcy osób (60 proc.). Osoby, które nigdy nie korzystały z takich usług, zwykle posiadały wykształcenie podstawowe(61 proc.) oraz zarobki między 2001 a 2999 zł netto (60 proc).
Wśród najpopularniejszych produktów oszczędnościowych wymieniono
konta oszczędnościowe
(64 proc.) czy. lokaty (56 proc.). Kolejno znalazły się obligacje skarbowe (17 proc.) i rachunki IKE i IKZE (6 proc.).
Badanie zostało zrealizowane metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w dniach 10-20 stycznia 2024 roku.