Jak informują agencje prasowe,
problemy z łańcuchem dostaw
spowodowane pandemią, stają się coraz bardziej widoczne również w
Hiszpanii
. Jak podaje AFP, w restauracjach i barach
zaczyna brakować popularnych alkoholi
. Szczególnie widoczne jest to w dużych miastach i kurortach turystycznych, w wielu miejscach niektóre zagraniczne trunki są już niedostępne.
- Trudno o dostawy.
Niektóre marki ginu, tequilli czy whisky są niemożliwe do znalezienia
- mówi Raul Garcia, kierownik Cafe Comercial, jednej z najstarszych kawiarni w Madrycie. - Nigdy bym nie pomyślał, że niedostępne będą znane, międzynarodowe marki.
Problem nasilił się we wrześniu i październiku, gdy Hiszpania poluzowała ograniczenia związane z pandemią.
"To rodzi problemy w kraju, w którym
życie towarzyskie koncentruje się poza domem
, a rodzina i przyjaciele często spotykają się na tapas, kolację i drinki" - pisze France24.
-
Niedobór koncentruje sie na niektórych markach
- tłumaczy Roberto Ucelay, kierownik Los Olivos Beach Resort na Teneryfie. - Problem w tym, że są to marki, do których ludzie są
bardzo przywiązani -
dodaje i wymienia m.in. gin Beefeater, wódkę Absolut i tequilę Patron.
Hiszpańskie stowarzyszenie napojów spirytusowych wydało oświadczenie, w którym wyjaśnia, że niedobory są spowodowane "globalnym kryzysem żeglugowym, wywołanym
wzrostem popytu
ze strony Chin i Stanów Zjednoczonych, który wpływa na cały handel międzynarodowy".
Dostawcy borykają się również z niedoborem butelek i kartonów, a także kierowców, kontenerów i ciężarówek. Analitycy przyznają, że problem na pewno nie rozwiąże się przed świętami. Szczególnie zaniepokojeni są w tym aspekcie kierownicy resortów wypoczynkowych na
Wyspach Kanaryjskich
, którzy przygotowują się na przyjęcie znacznej liczby gości w okresie świąteczno-noworocznym.
- Zdobycie niektórych marek szampana trwa teraz nawet 6 miesięcy. To za długo - mówi Roberto Ucelay.
Rzecznik stowarzyszenia reprezentującego sektor klubów nocnych uspokaja jednak, że problem dotyczy tylko niektórych marek, a nie alkoholi. Hiszpania produkuje własne marki, które są dostępne we wszystkich kategoriach.