Ceny gier o najwyższych budżetach
określanych w branży jako AAA często budzą wiele
kontrowersji
. Gracze wielokrotnie kwestionują wysokość ceny, twierdząc, że jest ona nieadekwatna do tego, jakie daje ona możliwości i jaki jest jej stan techniczny. Takie zarzuty pojawiły się także m.in. w przypadku gry
Skull and Bones
.
Odnieść się nich postanowił
dyrektor generalny Ubisoftu
, Yves Guillemot. W Polsce za grę w wersji podstawowej na PC należy zapłacić 250 zł lub 339 zł na konsole. Z kolei edycja premium kosztuje 360 zł na PC lub 489 zł na konsole.
Jeden z uczestników telekonferencji dotyczącej raportu finansowego Ubisoftu zapytał Guillemota, dlaczego firma ustaliła taką cenę dla gry
Skull and Bones
i czy korzystniej nie byłoby użyć modelu free-to-play. Szef giganta stwierdził, że
cena odzwierciedla skalę produkcji
i jej potencjalnie długą żywotność:
- Zobaczycie, że
Skull and Bones
to pełnoprawna gra. To bardzo duży projekt i czujemy, że ludzie naprawdę zobaczą, jak rozległa i kompletna jest ta produkcja.
To naprawdę pełna gra AAA, wręcz AAAA
, która usatysfakcjonuje graczy w dłuższej perspektywie -tłumaczył.
Premiera
Skull and Bones
odbędzie się 16 lutego. Obecnie trwają jej testy i pojawiają się pierwsze opinie graczy, które są dość zróżnicowane. Wiele osób uważa, że wysoka cena ostatecznie zabije
Skull and Bones
.