Japońska sieć sklepów wielobranżowych
Family Mart
ogłosiła właśnie współpracę z
Telexistence
, tokijską firmą zajmującą się robotyką. Partnerstwo spółek ma być szerokie i objąć wiele procesów zakupowych i logistycznych.
Przede wszystkim technologia Telexistence ma zostać wykorzystana do
zaopatrywania półek sklepowych
w produkty. Zastosowane rozwiązania mają zwiększyć efektywność oraz obniżyć koszty operacyjne w sklepach.
Co ciekawe,
celem współpracy firm nie jest pełna automatyzacja
. Family Mart nie chce przekształcać swoich placówek w sklepy w pełni samoobsługowe. Zamiast tego planowane jest
użycie zdalnie sterowanych robotów
, które będą obsługiwać w sklepach. Sterować nimi będą pracownicy Family Mart, znajdując się w innym miejscu,
za pomocą technologii VR
.
Family Mart zakłada, że pomyślne wdrożenie systemu
zwiększy m.in. elastyczność pracy,
ponieważ pracownicy nie będą musieli fizycznie być na miejscu, aby obsługiwać robota. Technologia ma również pomóc punktom, które borykają się z brakiem wystarczającej liczby pracowników.
Testy robotów sterowanych przez VR rozpoczną się jeszcze tego lata w wybranych lokalizacjach w Tokio. Pierwszy etap wdrożeń ma zakończyć się natomiast
w 2022 roku
i zakłada pierwsze 20 placówek.