Logo
  • DONALD
  • POMIMO KRYTYKI, SHEIN I INNE MARKI "ULTRASZYBKIEJ MODY" BŁYSKAWICZNIE ZDOBYWAJĄ RYNKI

Pomimo krytyki, Shein i inne marki "ultraszybkiej mody" błyskawicznie zdobywają rynki

23.06.2024, 16:00
Fot. East News
Ciągły wzrost popularności marek fast fashion skłonił Boston Consulting Group do przebadania ich pozycji na rynku. Zgodnie z zebranymi danymi, 
Shein od 2020 roku zwiększył swoją globalną sprzedaż pięciokrotnie
, a obecnie ich przychody czterokrotnie przewyższają wyniki największej marki odzieżowej.
Shein i Temu to najbardziej rozpoznawalne chińskie sklepy zajmujące się globalną sprzedażą e-commerce. Działanie i szkodliwość tych marek opisywał w rozmowie z nami Sebastian Muliński, przedsiębiorca z szerokim doświadczeniem w branży e-commerce:
Boston Consulting Group przebadało 10 tysięcy konsumentów z dziesięciu państw, w tym z Polski. Zgodnie z ich wynikami,
w Europie 7% konsumentów kupujących odzież korzysta z ofert fast fashion
. Wynik zaniżyła Polska, z 5% konsumentów, natomiast rekordzistami są Węgry i Stany Zjednoczone - tam aż 12% kupujących robi zakupy na Shein i tym podobnych stronach.
Największą grupę klientów stanowią kobiety w wieku 18-34 lata, choć młodych mężczyzn korzystających z fast fashion jest niewiele mniej. Jednak jak ocenia Christian Kirschniak, współautor badania,
tradycyjne sklepy z modą wciąż mają przewagę dzięki stacjonarności
, oferując nabywcom możliwość przymierzenia ubrań, dotknięcia tkaniny i sprawdzenia wyglądu.
- Badanie konsumenckie podkreśla rosnące znaczenie cyfryzacji, z prawie połową uczestników w wieku 18-34 lata preferujących lub wyłącznie dokonujących zakupów modowych online - komentuje Kirschniak. - Jednak sklepy fizyczne pozostają kluczowe: 84% kupujących korzysta zarówno z kanałów cyfrowych, jak i fizycznych, nawet 67% wyłącznie kupujących online polega na inspiracji offline przed dokonaniem zakupu.
Przypomnijmy też, że w Polsce działalności Shein i Temu przyglądają się Ministerstwo Rozwoju i Technologii oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zarzucają markom komunikaty wprowadzające w błąd, niejasne określenia dotyczące cen, brak informacji o tym, kto jest sprzedającym oraz greenwashing. Pisaliśmy o tym tutaj:

Hej, przypominamy tylko:

1. Szanujemy nawet ostrą dyskusję i wolność słowa, ale nie agresję. Przemocowe treści będą usuwane.

2. W komentarzach można swobodnie używać embedów z mediów społecznościowych.

3. Polecamy założenie konta, dzięki temu możesz zobaczyć wszystkie swoje dyskusje w jednym miejscu i dodać coś (👉 Sortownia), co trafi na stronę główną.

4. Jeżeli chcesz Donalda bez reklam, dołącz do naszych patronów: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA