Jak informują Wirtualne Media, kolejni reklamodawcy wycofują się z
TV Republika
, a wśród nich m.in. Pyszne, Media Expert, Tarczyński i Żabka. To reakcja na kontrowersyjne wypowiedzi Jana Pietrzaka i Marka Króla, które padły na antenie stacji. Jako pierwsze zareagowały IKEA i mBank, wycofując swoje reklamy z TV Republika, teraz w ich ślad idą kolejne firmy.
Przypomnijmy, że
Jan Pietrzak,
komentując unijny pakt migracyjny stwierdził, że imigrantów "wypychanych przez Niemców" można by
umieścić w barakach na terenie obozów koncentracyjnych
.
Marek Król
stwierdził natomiast, że migrantów należy czipować lub tatuować numery na ich lewych dłoniach. Obie wypowiedzi wywołały gwałtowne reakcje m.in. Muzeum Auschwitz.
Choć
Michał Rachoń
oświadczył, że TV Republika odcina się od tego typu wypowiedzi, jednocześnie wraz z innymi pracownikami stacji, nawołuje do bojkotu IKEA, która jako pierwsza zdecydowała się o wycofaniu reklam.
Jak podają Wirtualne Media swoje reklamy z TV Republika wycofują już kolejne firmy. Wśród nich są m.in.
Media Expert, Otodom, Tarczyński, Adamed, Provident i Żabka
.
"Nasze reklamy znalazły się na kanałach medialnych TV Republika w analogiczny sposób, jak niektóre z reklam rozpoznawalnych na rynku firm. Były częścią większego pakietu mediowego zakupionego w grupie Polsat. Wycofujemy wszystkie reklamy emitowane na kanałach TV Republika" - czytamy w oświadczeniu
Pyszne.pl
.
- Spoty reklamowe w TV Republika nabyliśmy od brokera medialnego w pakiecie, wraz z prawem do emisji reklam świątecznych i noworocznych w pozostałych kanałach telewizyjnych. Ważność tego pakietu kończy się 7 stycznia 2024 r. - mówi z kolei w rozmowie z Wirtualnymi Mediami Michał Mystkowski, rzecznik
Media Expert
.
- Dla Provident Polska wzajemny szacunek jest wartością kluczową. Jako członek Rady Etyki Reklamy dbamy, aby nasz przekaz reklamowy był tworzony zgodnie z najwyższymi standardami. Provident Polska potępia mowę nienawiści i nie zgadza się z poglądami głoszonymi na antenie TV Republika. Emisja reklam Provident Polska w TV Republika wynikała z zakupu pakietu medialnego, który uwzględniał również tę stację. Reklamy Provident Polska w TV Republika zostaną wstrzymane - deklaruje Karolina Łuczak, szefowa Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej
Provident Polska
.
- Marka Otodom zdecydowanie potępia wszelkie zachowania o charakterze ksenofobicznym oraz mowę nienawiści. Rynek mediów bywa nieprzewidywalny, ale to na stacji spoczywa ciężar utrzymania standardów przekazu. Nasz plan mediowy, za który odpowiada dom mediowy Mindshare uwzględnia zakup całych pakietów reklamowych, w których pojawiają się również mniejsze stacje - w tym TV Republika. Jesteśmy właśnie w trakcie rozmów z dostawcami na temat możliwości modyfikacji planów, tak by w najszybszym możliwym terminie zrezygnować z emisji reklam w stacji TV Republika - zapowiada z kolei Anna Adrian, szefowa marketingu
Otodom
.
Reklamy wycofuje także
Tarczyński, Adamed oraz Żabka
.