fot. East News
Jak informuje portal Press, należąca do
Agory
sieć kin
Helios
zerwała właśnie współpracę reklamową z
Gazetą Wyborczą
, również należącą do Agory.
"Zarząd Helios ustala odstąpienie
od wszelkich form współpracy reklamowej
, w tym barterowej, aby nie dochodziło do potencjalnych nacisków na GW ze strony Heliosa jako reklamodawcy" - czytamy w uchwale zarządu Heliosa cytowanej przez Press.
Uchwałę przyjęto
tuż przed rozpoczęciem negocjacji z
arządu Agory z szefami Wyborczej. Przypomnijmy, że powodem ich konfliktu jest decyzja o biznesowym połączeniu
Wyborczej
i Gazety.pl.
Press przypomina, że Helios i
Wyborcza
do tej pory ściśle współpracowały, np. do biletów do kina dołączano kody na cyfrowe wydanie dziennika. Z tej formy również zrezygnowano, Helios nie chce również
żadnej współpracy informacyjnej ani promocyjne
j.
Jarosław Kurski
, wicenaczelny Wybo
rczej
uważa, że decyzja sieci Helios jest "smutna i niedobra dla obu stron".
- Ta uchwała mówi, używając porównania na czasie: od dziś nie grajmy już ze sobą w piłkę, bo ktoś może powiedzieć, że faulujemy. A przecież jeżeli obie strony grają fair, to nic złego się nie dzieje. Mamy nadzieję, że zagramy jeszcze z kolegami z Heliosa niejeden mecz - mówi Kurski.
Agora w komentarzu udzielonym redakcji Press podkreśla z kolei, że "spółki działające w ramach Grupy Agora
mają swobodę podejmowania decyzji biznesowych
".