Choć 92 proc. Polaków korzysta z mediów społecznościowych, z raportu
Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023
Santander Consumer Banku wynika, że aż
44 proc. zrezygnowałoby z nich
, gdyby portale byłyby dostępne jedynie w płatnym modelu subskrypcyjnym. Jedynie 39 proc. badanych bez wahania stwierdziło, że płaciłoby za korzystanie z Instagrama czy Twittera.
Jednocześnie 65 proc. respondentów kupujących online
korzysta z usług subskrypcyjnych
. Najpopularniejsze są wśród 18-29 latków (79 proc.) i 30-39 latków (75 proc.).
Wśród osób, które nie korzystają z takich usług są głównie badani powyżej 60. roku życia (60 proc.) oraz mieszkający na wsi (41 proc.).
- Takie rozwiązania nie są też popularne wśród zarabiających najmniej do 1999 zł netto. Ponad połowa badanych z tej grupy stwierdziła, że nie posiada żadnej takiej usługi - wskazała Ewelina Krzynowy-Gaweł z Santander Consumer Banku.
Spośród klientów usług subskrypcyjnych, 32 proc. opłaca jeden taki produkt, 28 proc. korzysta z dwóch, 23 proc. korzysta z trzech takich rozwiązań, a 5 proc. - z pięciu. Respondenci najczęściej wymieniali serwisy streamingowe z filmami i serialami (91 proc.), platformy muzyczne (34 proc.), usługi oferujące e-booki i audiobooki (15 proc.) oraz serwisy z grami i programy lub aplikacje użytkowe np. do pracy (w obu przypadkach po 9 proc.).
Przypomnijmy, że oferta płatnych mediów społecznościowych stopniowo się poszerza. Niedawno taką opcję wprowadzono na Facebooku i Instagramie, YouTube podniósł natomiast cenę subskrypcji. Nad płatnym planem pracuje również TikTok.