
Fot.: yzyzshorts - TikTok
Na TikToku powstał trend, który ma na celu
"ujawnienie" niskich kosztów produkcji wyrobów drogich marek
. Chińscy producenci zaczęli publikować filmiki, na których pokazują, jak naprawdę wygląda proces tworzenia wyrobów, które później sprzedawane są po zawyżonych cenach. Ich zdaniem konsumenci najwięcej płacą za logo.
Sprawa dotyczy m.in.
torebek marki Hermes
. Jeden z użytkowników TikToka opublikował na swoim profilu nagranie, na którym zaprezentowany jest produkt, którego sklepowa cena to
38 tysięcy dolarów
. Mężczyzna widoczny na nagraniu szczegółowo omówił, skąd pochodzą materiały wykorzystywane do produkcji tych wyrobów, oraz podsumował, że koszt produkcji takiej torebki to niespełna
1400 dolarów
.
Inni twórcy zdecydowali się przeanalizować koszt produkcji
strojów do ćwiczeń marki Lululemon
. Kobieta widoczna na jednym z filmów wytłumaczyła, że większość fabryk zlokalizowana jest na terenie Chin, a materiały stamtąd wykorzystywane są również przez marki
Fila
oraz
Under Armour
.