W nocy z wtorku na środę
Bank of Ireland
zmagał się z
błędem systemu
. Wszyscy jego klienci mogli przez pewien okres
wypłacać z bankomatu pieniądze, których nie mieli na koncie
. Przed bankomatami ustawiały się kolejki, których pilnowała irlandzka policja. Wieść o błędzie błyskawicznie rozeszła się na Twitterze/X. Osoby posiadające konto w banku myślały, że skorzystają na usterce i będą mogły wypłacić bez konsekwencji więcej pieniędzy, niż mają.
Ostatecznie bank po kilku godzinach wydał oświadczenie, w którym
przeprosił za usterkę
i poinformował, że
udało się ją naprawić.
Jednocześnie Bank of Ireland przekazał klientom, że wszelkie pieniądze pobrane w bankomatach lub przelane podczas usterki informatycznej będą
potrącane z ich kont.
"Nocne płatności na konta mogą pojawiać się przez cały dzień. Zdajemy sobie sprawę, że problem techniczny oznaczał, że niektórzy klienci mogli wypłacić lub przelać środki powyżej swoich normalnych limitów" – dodał bank.
Bank of Ireland przekazał w komunikacie, że wzywa "każdego klienta, który może znaleźć się w trudnej sytuacji finansowej z powodu przekroczenia limitu na koncie do kontaktu".