fot. Youtube
Dom mody Gucci inwestuje w cyfrową modę
dzięki Sneaker Garage i rozszerzeniu partnerstwa Roblox. Teraz marka planuje zagłębić się w dostępną wyłącznie online
formę sztuki znaną jako NFT
, czyli niewymienialny token (ang. Non-fungible token).
Sneaker Garage to aplikacja na iOS, która daje dostęp do szeregu narzędzi do ulepszania i projektowania własnego buta Gucci na podstawie istniejących modeli. Można tam znaleźć pierwszego w historii wirtualnego buta zaprojektowanego przez dyrektora kreatywnego
Alessandro Michele
.
Debiutancka eksploracja NFT domu Gucci zawiera
prezentację z wybiegu Michele w 4-minutowym klipie wideo nazwanym Aria
. Nagranie jest częścią zorganizowanej przez Lady PheOnix sprzedaży PROOF OF SOVEREIGNTY NFT, która potrwa do 3 czerwca i obejmuje cyfrowe oferty od Jenny Holzer, Ursa Fischera i posiadłości Nam June Paika.
- Mit założycielski ponownie zamieszka w świetle teraźniejszości - powiedział Michele podczas premiery Arii.
Początkowa oferta Arii wynosi 20 tysięcy dolarów i można ją zakupić jedynie za kryptowalutę Ethereum. Cały zysk ze zwycięskiej oferty zostanie przekazany na UNICEF USA w celu wsparcia programu COVAX - inicjatywy mającej na celu rozprowadzenie szczepionek na COVID-19 na całym świecie.