Orzeczenie
Trybunału Konstytucyjnego w sprawie aborcji
wywołało wielotysięczne demonstracje w całej Polsce, ale i ogromne poruszenie w sieci. Między innymi dzięki temu
Aborcyjny Dream Team
w ciągu 24 godzin zebrał aż
pół miliona złotych na swoją działalność
. Temat sporu o aborcję poruszają na Instagramie również celebrytki, głos zabrała m.in.
Małgorzata Rozenek-Majdan.
Wygląda na to, że niektórzy próbują jednak wykorzystać popularność np. hasztagów do innych celów. Influencerka i trenerka personalna posługująca się nickiem
Fitbadurka
zamieściła wczoraj na Instagramie post, w którym wspomina o orzeczeniu TK, ale przy okazj
i reklamuje "swoje ulubione batony"
.
"Dziś trudny dla mnie dzień. Jak i dla każdej kobiety, ale nie będę już tutaj dodatkowo poruszała tego tematu, bo wszystko macie w stories.
Jest mi zwyczajnie przykro, że kraj który tak kocham robi nam taką krzywdę.
Chcę mieć wybór.
Nie pozostaje mi nic innego, jak osłodzić sobie ten dzień! Zdecydowanie moje ulubione batony! Pamiętajcie o rabacie z kodem: fitrodzinka na wszystkie słodycze, witaminy i suplementy
" -
pisze
.
Pod postem widzimy natomiast m.in. takie hasztagi jak
#wyroknakobiety #piekłokobiet #prawaczlowieka i #prawakobiet #legalnaaborcja
.
Pod postem pojawiły się komentarze krytykujące influencerkę za wykorzystywanie społecznie ważnego tematu do reklamy.
"Zastanawiam się, co trzeba mieć w głowie, żeby pisząc o #piekłokobiet jednocześnie zrobić reklamę batoma? Wiem, że pieniądze nie śmierdzą, ale szauj chociaż te dziewczyny, które rzeczywiście przejęły się sytuacją i usuń tego hasztaga" - pisze jedna z komentujących.