Platforma zakupowa
Shopee
, znana z irytujących reklam, poinformowała, że
wycofuje się z Polski
. Komunikat o zakończeniu działalności pojawił się dziś na stronie głównej Shopee. Platforma przestanie działać
13 stycznia
.
"Z żalem informujemy, że platforma Shopee Polska zakończy działalność 13 stycznia 2023 r. o godz. 23:59. Od 13 stycznia 2023 r. godz. 23:59 możliwość składania nowych zamówień za pośrednictwem platformy Shopee Polska zostanie wstrzymana. Zamówienia złożone przed 13 stycznia 2023 r. godz. 23:59 zostaną zrealizowane standardowo, a wsparcie i obsługa zamówień pozostanie dostępna dla Użytkowników, którzy złożyli zamówienia na naszej platformie" - czytamy.
Platforma Shopee działa od siedmiu lat, należy do singapurskiego koncernu Sea Limited. Do Polski weszła
jesienią 2021 roku
. Do połowy 2022 nie pobierała opłat od sprzedawców. Wirtualne Media przypominają, że w październiku w polskim oddziale firmy przeprowadzono duże zwolnienia, które tłumaczono globalną redukcją pracowników o mniej niż 10%. Jeszcze w grudniu szefostwo Shopee Polska w mediach mówiło o wielu planach na 2023 rok, m.in. o dużych promocjach markowych produktów.
Shopee zasłynęło jednak przede wszystkim za sprawą
irytujących reklam
bazujących m.in. na utworze Baby Shark, a następnie na nowej wersji Macareny. W sierpniu platforma rozpoczęła współpracę ze
Sławomirem
, który został ambasadorem marki.