Według najnowszych badań przeprowadzonych przez Mintel Global New Product Database
lody wegańskie stanowią coraz większy
odsetek nowości wprowadzanych na
rynek lodów
.
W ostatnich 12 miesiącach lody wegańskie stanowiły
7 procent wszystkich nowości wprowadzonych na rynek lodów
. Według ekspertów rynek lodów wegańskich podwoi się w ciągu pięciu lat.
Jak podkreśla Mintel dla konsumentów ważna jest także tekstura lodów roślinnych. Udział nowości w lodach wegańskich o tzw.
grubszej konsystencji,
zawierających dodatki w postaci kawałków orzechów, ciastek, czy kawałków toffi. Całościowo wzrósł on z 2 procent do 13 procent w ciągu ostatnich czterech lat.
Najpopularniejszymi smakami pod względem roślinnych innowacji smakowych jest
czekolada
, która stanowi 26 procent innowacji w ciągu ostatnich 12 miesięcy, wanilia i kokos.
- Niedawny szum wokół weganizmu odcisnął też swoje piętno na kategorii lodów. Zainteresowanie lodami wegańskimi nie ogranicza się do osób na diecie wegańskiej. Ucząc się od swoich odpowiedników na bazie z mleka, lody na bazie roślin wykraczają poza podstawowe smaki, oferując pyszne opcje. Znaczącą rolę w rozwoju nowych wegańskich produktów (NPD) odgrywa tekstura, oferując bardziej chrupiące odmiany. Marki pokazują, że produkty wegańskie mogą być najwyższej jakości dzięki szerokiej gamie luksusowych połączeń smakowych i opakowań - wskazuje Kate Vlietstra, Mintel Global Food & Drink Analyst.
-
Skład lodów roślinnych będzie ewoluował, będą wprowadzane nowe składniki ze świata mleka roślinnego
, takie jak komosa ryżowa i czy inne nasiona. Oczekuje się, że owies będzie pojawiał się w coraz większej liczbie lodów bezmlecznych, co jest następstwem popularności owsa w napojach roślinnych - dodaje.
Z badań wynika, że
Japonia jest obecnie największym na świecie światowym innowatorem w dziedzinie lodów.
Ma też największy udział we wprowadzaniu na rynek lodów.
W ostatnim roku to Japonia odpowiadała za
10 procent nowych produktów wprowadzanych na rynek,
wyprzedzając Stany Zjednoczone w dziedzinie innowacji w lodach.
- Lody to popularny słodki smakołyk wśród japońskich konsumentów, a innowacyjność w produkcji lodów w Japonii wzrosła w ostatnich latach.
Dziwaczne smaki i ekscytujące formaty stawiają japońskie lody na czele innowacji kulinarnych, dostarczając jednocześnie wielu inspiracji dla ich wprowadzania na rynki poza Japonią
. Rosnąca popularność kuchni japońskiej toruje drogę markom lodów do wykorzystywania tradycyjnych japońskich smaków, takich jak hojicha i yuzu. Dziwaczne kombinacje, unikalne smaki i niezwykłe rożki do lodów mogą przyciągnąć konsumentów na całym świecie - mówi Kate Vlietstra.
- Przełożone Igrzyska Olimpijskie Tokio 2020, które mają się teraz odbyć latem 2021 r., stanowią globalną platformę, na której mogą zabłysnąć inspirowane Japonią potrawy i napoje. Marki lodów wykorzystujące japońskie smaki prawdopodobnie będą sobie bardzo dobrze radzić, szczególnie podczas gorących letnich miesięcy - dodaje.