Na rynkach spożywczych na całym świecie pojawia się coraz więcej
wegańskich substytutów mięsa
, które zdobywają sporą popularność. Prawdziwą furorę zrobił bezmięsny burger firmy
Beyond Meat
o konsystencji i smaku mięsnego odpowiednika. W sierpniu zeszłego roku
produkty tej firmy trafiły do KFC
.
Zapotrzebowanie na różnorodne substytuty mięsa nie spada, w związku z czym
Nestle, pod marką Garden Gourmet
, postanowiła wprowadzić na 11 rynków w Europie i USA nowy produkt -
bezmięsne kiełbasy
. Garden Gourmet tym samym rozszerzy swoją ofertę, w której ma już bezmięsne burgery i sznycle.
Kiełbasy na bazie soi
pojawią się w Niemczech, Holandii, Belgii, Szwecji, Austrii, Szwajcarii i Norwegii. Póki co nie ma niestety informacji o planach wprowadzenia ich na polski rynek. Klienci będą mieli do wyboru kiełbasę typu Bratwurst i chorizo. W Stanach Zjednoczonych natomiast dostępne będą
Sweet Earth Sausage na bazie grochu
, w trzech różnych smakach.
Producent zapewnia, że produkty są jak najbardziej zbliżone do mięsa oraz mogą być przygotowywane na różne sposoby.
-
Te roślinne kiełbaski mają smak i teksturę prawdziwej kiełbasy, są soczyste i kruche
- mówi Wayne England, szef branży spożywczej koncernu Nestlé. - Można je przygotowywać w dowolny sposób, w tym grillować, piec lub smażyć na patelni - dodaje.
Zapowiadane są również wegańskie wędliny.
Nestle chwali się, że, w porównaniu do kiełbas wieprzowych, wytworzenie ich produktów przyczynia się do 90% niższych emisji CO2, zużywa 90% mniej wody i wymaga 80% mniej ziemi uprawnej.
Zawierają one też 40% mniej tłuszczu
.