Były mistrz świata w boksie
Mike Tyson
oddaje hołd powstańcom warszawskim na zlecenie swojego pracodawcy.
To kolejny etap kampanii reklamowej firmy
FoodCare
, właściciela marek
Frugo
oraz napoju energetycznego
Black
, na którego puszkach widnieje twarz boksera. W weekend internet obiegła informacja na temat sponsorowanego artykułu w
The New York Times
, dotyczącego Powstania Warszawskiego, który w gazecie wykupił polski biznesmen, właściciel FoodCare
Wiesław Włodarski
.
Okazało się, że Włodarski zamierza kontynuować wykorzystywanie Powstania do celów komercyjnych i stworzył wideo, w którym można zobaczyć zdjęcia przedstawiające powstańców pochodzące z kolekcji Muzeum Powstania Warszawskiego, oraz krótką rozmowę przeprowadzoną z Mike Tysonem. Byłym mistrzem świata w boksie skazanym na sześć lat wiezięnia za gwałt na osiemnastolatce, aktualnie pogrążonym w długach po kilku nieudanych małżeństwach. Na filmie Tyson czyta tekst z kartki o swoim szacunku i podziwie dla powstańców. Na nagraniu ma założoną na ramię biało czerwoną opaskę. Jak podaje kończąca film plansza przy nagraniu uczestniczył także państwowy
LOT
.
To nie pierwsze próby podjęte przez branżę spożywczą oparcia sprzedaży na Powstaniu. W zeszłym roku, niezbyt udaną, próbę podjął inny napój energetyczny -
Tiger
, który z okazji rocznicy wydarzeń sprzed prawie siedemdziesięciuczterech lat przygotował poniższą grafikę.