
fot. Pogromcy Reklamozy
Sopot
to jedno z pierwszych miast w Polsce, które przyjęło tzw.
uchwałę krajobrazową
, która pozwoliła miastu rozprawić się
ze szpecącymi je reklamami
.
Uchwałę przyjęto w 2015 roku, jednak zaczęła
obowiązywać od 2018 roku
. Dzięki temu właściciele reklam mogli zmienić marketing przedsiębiorstw.
Facebookowy profil Pogromcy Reklamozy zwraca uwagę, że od tego czasu wiele zmieniło się w Sopocie.
Urzędnicy
odpowiadający za wdrażanie uchwały w życie wykazali się
ogromnym zaangażowaniem i otwartością na współpracę
:
- Warto zauważyć, że dotychczasowe sukcesy są efektem współpracy między Urzędem Miasta Sopotu a właścicielami nośników reklamowych, wspólnotami mieszkaniowymi oraz właścicielami firm - komentuje Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu.
Pogromcy Reklamozy zwracają uwagę, że już udało się
uporządkować kwestie związane z banerami reklamowymi
. Teraz przyszła kolej na działania związane z
billboardy i mniejszymi elementami reklamy
.
Miasto w 2019 roku przygotowało
Katalog dobrych praktyk dla Sopotu
, który ma przygotować mieszkańców i przedsiębiorców do kolejnych zmian. Wyjaśnione w nim zostały procedury dotyczące umieszczania reklam w Sopocie.

fot. Pogromcy Reklamozy

fot. Pogromcy Reklamozy