W związku ze
zbliżającą się majówką
i rozpoczynającym się
sezonem grillowym Biedronka i Lidl
wprowadzają
jednorazowe naczynia ekologiczne.
Biedronka
w swojej ofercie
przygotowała ekologiczne sztućce, talerze, kubeczki i słomki
.Wszystko wykonane jest z bez wykorzystania nieodnawialnych źródeł energii, takich jak ropa naftowa.
Jednorazowe sztućce wykonane są z drewna, talerze zaś z pulp trzciny cukrowej lub celulozowej.
- Dla nas, Polaków, grill to nie tylko okazja do smacznego posiłku na świeżym powietrzu, ale i szansa na spędzenie czasu z rodziną i przyjaciółmi. To także polski sport narodowy, bo wokół grilla toczą się dyskusje na ważne dla Polaków tematy – wśród nich coraz częściej jest też troska o środowisko - powiedziała w rozmowie z portalem Wirtualne Media Joanna Fyałkowska, kupiec w Jeronimo Martins Polska.
Biedronka jako lider rynku również dba o ekologię
. Przy okazji oferty grillowej wprowadziliśmy przyjazną dla środowiska linię akcesoriów grillowych. Co więcej, ekotalerze i kubki zapakowane są w folię z PLA, którą po zużyciu również możemy wyrzucić do pojemnika na odpady BIO. Nasze produkty są więc przyjazne środowisku - dodała.
Biedronka swoje
ekologiczne zestawy grillowe promuje w 30 sekundowym spocie
muzycznym pt. Czas na grill. Reklama emitowana jest w internecie oraz w wybranych stacjach tv.
W Lidlu, również od maja będą dostępne tylko biodegradowalne sztućce i naczynia jednorazowe.
W ofercie znajdziemy
papierowe tacki wykonane w 100 procentach z naturalnej celulozy
czy
kubki
jednorazowe wyprodukowane
z celulozy
z dodatkiem biodegradowalnego poliestru produkowanego najczęściej z kukurydzy lub buraków cukrowych.
Jeśli chodzi o sztućce to dostępne będą dwa rodzaje.
Jedne wykonane z drewna pochodzącego z lasów o zrównoważonej gospodarce drewnem, drugie zaś wykonane z poliaktydu z domieszką otrębów.