W wielu krajach
branża gastronomiczna
, która powoli odmraża się po kolejnych lockdownach ma problem ze znalezieniem pracowników. Wielu kelnerów i kucharzy zmuszonych przez pandemię, która pozbawiła ich pracy, zmieniła branżę i teraz nie chce wracać do pracy w gastronomii.
Kilka dni temu na Twitterze ktoś pokazał plakat ogłaszający rekrutację do
restauracji McDonald's w Illinois
. Lokal próbuje przyciągać pracowników,
obiecując im darmowe iPhony
, jeśli przepracują 6 miesięcy i spełnią "kryteria zatrudnienia".
Business Insider potwierdził, że plakat jest prawdziwy i został wywieszony w restauracji w Altamont. Rzecznik McDonald's nie chciał jednak komentować sprawy, ale dodał, że szefowie restauracji rzeczywiście
próbują przyciągać pracowników,
oferując im szereg różnych skorzyści: od dodatkowych urlopów do specjalnych premii.
Zachęta do pracy w postaci iPhona wywołała na Twitterze jednocześnie dyskusję dotyczącą warunków pracy w fast foodach, jak i wysyp
memów
na temat rekruracyjnej strategii McDonald's.