*Artykuł powstał w ramach płatnej współpracy z Funduszem Żubra.
Fundusz Żubra r
ozpoczyna właśnie kolejną odsłonę swojej kampanii społecznej, której misją jest ochrona gatunków zwierząt zagrożonych wyginięciem. Tym razem hasło kampanii to "
Mordka się cieszy na widok Żubra",
a powód do "uśmiechu" zwierzętom daje 1 mln zł od Funduszu Żubra.
Fundusz Żubra od wielu lat realizuje
misję wspierania zagrożonych gatunków
we współpracy z różnymi organizacjami ekologicznymi i naukowcami. W ramach działań zakupiono m.in. superkomputer i specjalistyczny sprzęt dla Białowieskiego Parku Narodowego. Ochronie gatunków służyć mają też inne działania na rzecz ochrony przyrody, takie jak tworzenie nowych rezerwatów.
W najnowszej kampanii Fundusz po raz kolejny skupia się na zagrożonych gatunkach, które tradycyjnie
zastąpią żubra na opakowaniach
. Tym razem są to
ryś, niedźwiedź, wilk i sóweczka
.
- Kampanię promują spoty, w których główną rolę odgrywają zwierzęta widoczne na butelkach i puszkach Żubra. Ich radosne pyski, mordki, paszcze i dzioby symbolizują poczucie bezpieczeństwa, które zapewnia Strażnik Puszczy. Hasło "Mordka się cieszy na widok Żubra" odnosi się do działań Funduszu Żubra, który
przeznaczył 1 milion złotych na działania na rzecz ochrony przyrody i gatunków zagrożonych
, w tym na zwiększenie obszaru Biebrzańskiego Parku Narodowego - mówi Michał Szczerba, przedstawiciel marki.
W nowej kampanii po raz kolejny partnerem jest Fundacja Dziedzictwo Przyrodnicze, z którą w 2022 roku Fundusz Żubra stworzył 50 mikrorezerwatów
i 15 ha wiecznych lasów
na obszarach Polski Wschodniej. Dzięki wsparciu Funduszu planowane jest "powiększenie" obszaru Biebrzańskiego Parku Narodowego łącznie o 47,42 ha.
W tym roku Biebrza zostanie "otulona" w przybliżeniu o 29,42 ha.