Kompania Piwowarska
we współpracy z
WWF
rozpoczęła kampanię, która ma wspierać
zagrożone gatunki zwierząt
. W jej ramach z etykiet piwa Żubr zniknął wizerunek żubra, a jego miejsce zajęły
wilk, ryś i sóweczka
.
Te zagrożone gatunki zwierząt mają pojawić się również
w reklamach
, które firma zamierza wkrótce zrealizować. Wszystkie zamieszkują w
Białowieskim Parku Narodowym
, którego Żubr jest patronem.
Żubr przekaże też
fundacji WWF milion złotych
na wsparcie rysia, wilka i sóweczki.
- To od nas ludzi zależy, czy będziemy żyć w świecie, w którym będzie także miejsce dla przyrody i jej mieszkańców, czy jedynym drapieżnikiem zostaniemy my. Wilk to gatunek, który był na skraju wyginięcia, rysiowi nizinnemu nadal to grozi, a dom sóweczki ginie na naszych oczach. Cieszymy się, że marka Żubr razem z nami zawalczy o przetrwanie tych gatunków - mówi prezes WWF,
Mirosław Proppé
.