Sławomir Mentzen
z Konfederacji to także właściciel Browaru Mentzen, który produkuje rzemieślnicze piwa z oryginalnymi nazwami. Można u nich dostać m.in. browar "Filozofia XD" albo "Piwo Wolnościowe".
Istnieje także
"White IPA Matters"
, które jest połączeniem białej IPY z czarnym Earl Greyem. Całość dopełnia
kontrowersyjna reklama przedstawiająca czarnoskórego barmana pijącego je w amerykańskim barze.
Mentzen wytłumaczył, że nagrano ją w znajomej knajpie, gdzie pracuje bohater klipu, który "pasuje do tej reklamy jak Korwin do KFC".
Reklama została szeroko skrytykowana w mediach.
Rafał Pankowski
ze Stowarzyszenia Nigdy Więcej stwierdził, że
Mentzen wykorzystuje śmierć George'a Floyda i wizerunek globalnego ruchu Black Lives Matter
jednocześnie bawiąc się rasistowską historią i symboliką Południowych Stanów Zjednoczonych.
Ostatnio "White IPA Matters" zainteresował się brytyjski tabloid
Daily Mail, który zrobił cały artykuł o Browarze
i spocie reklamowym. Opisano także sylwetkę samego polityka i jego poglądy.
Mentzen odniósł się do tekstu we wpisie na Facebooku, gdzie podziękował "dobrym ludziom z Daily Mail", ponieważ
pomogli mu rozpocząć międzynarodową ekspansję
małego browaru.
"Daily Mail napisał wczoraj o rasistowskiej reklamie rasistowskiego piwa produkowanego przez skrajnie prawicowego polityka z Polski. Temat podchwyciły media z Włoch, Teksasu, Florydy, Czech, Finlandii, Estonii a nawet Chin.
Komentarze pod tekstem Daily Mail były bardzo pozytywne
, zaczęły się do nas zgłaszać zapytania o możliwość zamówienia piwa ze sklepów ze Szwecji, Czech i Wielkiej Brytanii. Są jeszcze na Zachodzie ludzie mający dosyć tego lewicowego szaleństwa" - napisał.