Dominika Kulczyńska
, artystka z Wrocławia, zamieściła na Facebooku wideo, w którym reklamuje
tęczowe "cipkomaryjki"
- wizerunki Matki Bożej w kształcie waginy w kolorach tęczy, symbolu społeczności LGBT. Jak tłumaczy, dochód chce przekazać
Kampanii Przeciw Homofobii
.
- Cipkomaryjka ma teraz nową funkcję. Malowany w tęczowy kolor wzór kosztuje
80 złotych
, a dochód z jego sprzedaży zostanie przekazany Kampanii Przeciw Homofobii.
Ważna jest teraz edukacja i wsparcie, a żeby to się udało, potrzebna jest kasa
(...) Dlatego zachęcam was do składania zamówień na takie tęczowe maryjki - mówi.
Nagranie zniknęło już z jej profilu, ale krąży m.in. na Twitterze.
Inicjatywa Kulczyńskiej wywołała wiele kontrowersji. Skomentował ją m.in.
Marek Jakubiak
.
Młodzież Wszechpolska
twierdzi z kolei, że
tęczowe "cipkomaryjki" obrażają uczucia religijne
. Organizacja zapowiada, że złoży w tej sprawie
zawiadomienie do prokuratury
.
Zgodnie z kodeksem karnym, obraza uczuć religijnych podlega karze grzywny, karze ograniczenia lub pozbawienia wolności do lat 2.