Flixbus rozpoczął pilotażowy projekt, w ramach którego
testuje autobusy wspomagane panelami słonecznymi.
W przekazanej wczoraj notatce prasowej niemiecka firma informuje, że pierwsze dalekobieżne autobusy z zamontowanymi panelami już kursują.
Testy wykonywane są na trasie
Dortmund-Londyn,
przez Eindhoven, Antwerpię i Brugię. Kurs obecnie wykonywany jest dwa razy w tygodniu, od kwietnia autobus będzie jeździł częściej a w wakacje codziennie.
Panele słoneczne mają zasilać
systemy elektryczne
na pokładzie: porty USB, gniazdka elektryczne, klimatyzację i Wi-Fi. Dzięki temu
zużycie paliwa spadnie o ok. 7%
, a według szacunków firmy - latem jeszcze bardziej.
- Jesteśmy już najbardziej zrównoważoną formą transportu w wielu krajach. Chcemy, żeby "zielona mobilność" była dostępna dla jak największej liczby osób. Dlatego nadal inwestujemy w alternatywne napędy na trasach długodystansowych - mówi
Jochen Engert
, założyciel i dyrektor zarządzający spółki FlixMobility.
Firma podkreśla, że maty zainstalowane na dachu zostały
specjalnie dostosowane do użytku w transporcie,
wcześniej były stosowane m.in. na ciężarówkach. Są cienkie i lekkie, więc nie zwiększają oporu powietrza.
Flixbus
do 2030 roku chce być zupełnie neutralny dla środowiska
. Wcześniej, jako pierwszy na świecie, przetestował elektryczne autobusy dalekobieżne. Kontynuuje również inwestycje w alternatywne napędy takie jak wodór czy biometan.