Niemiecki
supermarket Penny
zlokalizowany w dzielnicy Spandau
w Berlinie
postanowił zaangażować się w debatę społeczną na temat
zrównoważonego rozwoju w sektorze spożywczym
. W ramach projektu berliński supermarket będzie
podawał ceny w dwóch wersjach
- oficjalnej i urealnionej o koszty środowiskowe i klimatyczne.
Ceny urealnione o koszty środowiskowe i klimatyczne
wyliczyli na podstawie badań naukowcy z Uniwersytetu w Augsburgu. Według badań na przykład litr mleka o przedłużonej trwałości powinien kosztować o 96 eurocentów więcej, a litr mleka ekologicznego o 75 eurocentów więcej.
Kampania w jednym ze sklepów sieci Penny ma
charakter testowy. W najbliższych tygodniach przeprowadzone zostaną wywiady z klientami i analiza sprzedaży oznaczonych produktów.
Naukowcy mają nadzieję, że przedstawienie dwóch wersji cen sprawi, że klienci przestawią się z jedzenia mięsa i produktów pochodzenia zwierzęcego w kierunku produktów bardziej organicznych i roślinnych.