Instagram
Na fali protestów zapoczątkowanych po morderstwie
George’a Floyda
i ruchu
Black Lives Matte
r, coraz więcej firm i korporacji próbuje zmienić swój wizerunek. Niektóre logotypy czy nazwy wprost nawiązują bowiem do stereotypów rasowych.
Na rebranding zdecydował się właśnie właściciel marki
Uncle Ben’s
.
Logo Wujka Bena z 1946 roku oparte jest na dwóch prawdziwych postaciach: rolniku z Black Texan, znanym jako wujek Ben, oraz szefie kuchni i kelnerze z Chicago,
Franku Brownie.
Protekcjonalne określenia "wuj" czy "ciocia" były stosowane przez białych wobec czarnoskórych na południu Stanów po to, aby nie stosować formy "pan" i "pani".
"Jako marka globalna wiemy, że jesteśmy odpowiedzialni za zajęcie stanowiska w walce z uprzedzeniami rasowymi i niesprawiedliwością. Kiedy słuchamy głosów konsumentów, zwłaszcza w czarnoskórej społeczności, oraz głosów naszych współpracowników na całym świecie, zdajemy sobie sprawę, że
teraz jest właściwy czas, aby rozwinąć markę wuja Bena, w tym jej wizualną tożsamość marki, co zrobimy
" - czytamy w oficjalnym oświadczeniu firmy.
Firma
Mars Inc. zapowiedziała też zmianę innego swojego produktu -
Aunt Jemima.
Nazwa Aunt Jemima bazuje na stereotypie czarnoskórej służącej z okresu niewolnictwa.