Amica
stworzyła
materiał promujący swoje
pralki parowe. W kampanii wykorzystano
motyw noszenia chusty,
jako idealny sposób opieki nad dzieckiem i podczas wykonywania obowiązków domowych.
Internauci zwrócili jednak uwagę, że w kampanii wykorzystali zdjęcia, na których przedstawiono
nieprawidłowy sposób chustowania
.
Po kilku godzinach zdecydowano się na
zawieszenie kampanii.
Amica opublikowała na swoim Facebooku post z przeprosinami.
Podziękowała także obserwatorom za czujność
i zapowiedziała, że zgłębi tematykę chustowania.
Sprawę w komunikacie dla mediów branżowych opisała
agencja Q&A Communications
, zajmująca się obsługą public relations marki Amica. Stwierdzono, że marka "przekuła kryzys w sukces wizerunkowy elastycznie reagując na sytuację". Stwierdzono, że Amica jest
"pozytywnym bohaterem własnej kampanii".
"
Stawiamy przede wszystkim na wiarygodność i rzetelność naszych komunikatów
. Na uwadze mamy troskę i dobro klientów. Amica od zawsze skupia się na użytkowniku i ułatwieniu mu radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami. Główną funkcją sprzętów marki Amica jest wspieranie konsumentów każdego dnia. Chustonoszenie zapewnia zarówno bliskość z dzieckiem, jak i wolne ręce, dzięki czemu wykonywanie domowych obowiązków staje się łatwiejsze" - wyjaśnia cytowana w komunikacie Joanna Lewandowska, strategiczny menedżer ds. komunikacji marki z Grupy Amica.
"Po incydencie prowadziliśmy liczne konsultacje z ekspertami chustonoszenia. Kampanię, z już prawidłowym pokazaniem wiązania niemowlaka w chuście, wznowimy w najbliższych dniach" - dodaje Lewandowska.