W zeszłym roku Kompania Piwowarska przeprowadziła akcję wspierającą
zagrożone gatunki zwierząt
. W jej ramach z etykiet piwa Żubr zniknął wizerunek żubra, a jego miejsce zajęły
wilk, ryś i sóweczka.
Żubr startuje właśnie z drugą edycją akcji i znów zmienia etykiety. Tym razem będzie chronił pięć gatunków:
niedźwiedzia, wilka, orła, rysia i sóweczkę
. Partnerem tegorocznej akcji jest
Białowieski Park Narodowy.
W ramach współpracy
Fundusz Żubra dla Przyrody
, powołany w kwietniu tego roku,
zakupi dla Parku sprzęt o wartości 1 mln złotych
, będą to m.in.
leśny ambulans terenowy, dron
czy
laboratorium diagnostyczne do lecznicy dla zwierząt.
Celem drugiej edycji akcji jest m.in.
uświadomienie Polakom
, jak poważna i trudna jest sytuacja zagrożonych gatunków.
- Ochrona zagrożonych gatunków to zadanie niezwykle odpowiedzialne, ale i trudne. Nie tylko na służbach ochrony przyrody, ale na wszystkich ludziach, spoczywa odpowiedzialność za ich ochronę i ratowanie. My żyjący tu i teraz powinniśmy mądrze chronić przyrodę, tak aby jej walorami mogły się cieszyć także przyszłe pokolenia. Dlatego nam dbającym o zachowanie "pereł" polskiej przyrody zależy na czynnej ochronie gatunków i cieszymy się, że Żubr nas w tym wspomaga
-
mówi
dr Michał Krzysiak
, dyrektor Białowieskiego Parku Narodowego.